Kasztok

[Fire Mage] [ Arnace Mage] [Holy Paladin] [Shadow Priest] [Demo Warlock] [Destro Warlock] 
[Affli Warlock] [Feral Druid(TANK)] [Resto Druid] [Blood DK (TANK)]
Fire Mage
Előnyök:
-Erős Dps
-Hatékony térsebzés
-Gyakori, látványos critek

Hátrányok:
-Alacsony crit mennyiség mellett hatástalan.
-Hatalmas Hit cap
-Kontrollálhatatlan Burst

Nemhiába veszem egy kalap alá a Ttw Fire és a Frostfire buildeket, mivel több a megegyező tulajdonság, mint az eltérő. A legszembetűnőbb példő erre talán a main nuke, az egyiknél a Fireball, míg a másiknál a Frostfire Bolt játszik főszerepet. A TtW Fire-nél jelentősen gyorsabban castolunk, viszont a Frostfire bolt critek sokkal erőteljesebbek, mint a Fireball-é. A Blizzard, a Frostfire Bolt bevezetésével halálra ítélte a TtW Fire buildet, mivel a Frostfire talentből mérföldekkel többet lehetett kihozni. Ez így is volt, egészen a 3.3.5-ös patchig, amikoris a balansz miatt, a TtW Fire olyan erősítéseket kapott, ami miatt erősebb, ebből kifolyólag népszerübb is lett ez a build. A két Talentfa között a differencia nem nagy, inkább a meglévő gearünk lehet a vízválasztó.
Csupán azért hagytam utoljára ezt az ismertetőt, mert erről tudtam a legkevesebbet, ezt tartom a legösszetettebnek, ezért nem szerettem volna hiteltelen „munkát” kiadni a kezem alól. Állítom, még most sem sikerült teljes egészében megismernem, de amit tudok, azt szeretném megosztani mágus kollégáimmal.

Legfontosabb Spelljeink:
Fireball: Átlagos castolású, magas Fire dmg-el rendelkező offenzív spell. TtW Fire talenten ez szolgál main nuke-ként. Van egy dotja is. (Glyphel el is tüntethető)
Frostfire Bolt: Lassú castolású, nagyon magas Frostfire sebzéssel rendelkező offenzív spell. Frostfire talenten ez szolgál main nuke-ként. Ennek is szintén van dotja. Ezen kívül, 40%-al lassítja a target sebességét 9mp-en keresztül, csökkenti annak Fire és Frost resistjét /ellenállását/ A spellre egyaránt vonatkoznak a Fire, és Frost tulajdonságok is.
Living Bomb: Ez egy dot, ami 12mp-ig ketyeg a targetben, ezután robban, és a tickeknél egy kicsivel erősebb sebzést okoz, ami területben is sebez. Ezáltal kiváló területi sebzésként is szolgál. Glyphelve tickjeik critelhetnek, előidézheti a Hot Streak-et.
Scorch: Gyors castolású, nagyon alacsony sebzéssel rendelkező offenzív spell. Egyetlen célt szolgál, fenntarthatunk vele egy debuffot a targeten, ami 5%-al növeli mindenki crit esélyét, de csak akkor, ha azt a targetet ütjük, amelyiken fennt van. Az effekt 30mp-ig van fennt, ezért célszerü frissíteni még letelte előtt. A Scorch érdekessége, hogy cast time-ja mindig megegyezik az éppen aktuális global cooldownunkkal.
Combustion: A következő 3, nem periódikus (tehát nem dot jellegü) spellünk sebzését növeli meg 50%-al. Ezenkívül lövésenként stackelődik, minden stack hatására 10%al növeli a crit esélyünket.
Icy Veins: 20mp-en keresztül 20%al lerövidíti spelljeink cast time-ját. Ekkor spelljeinket a különböző sebzések nem szakíthatják, lassíthatják, törhetik.

Talent:
Frostfire, TtWFire

Rota:
Kezdjünk egy Living Bomb-al, ezt futás, helyezkedés közben is feldobhatjuk. (vagy egy Scorch-al felrakjuk a Living Bombot is) Ezután jöhet a Scorch, amivel felhelyezzük az 5% crit chance debuffunkat. Ha található a raidben egy másik Fire mage, esetleg egy Lock Improved Shadow Bolt talenttal, akkor ők is fel fogják helyezni. A lényeg az, hogy mindig legyen fennt a targeten, és csak lejárta előtt frissítsünk, mert a Scorch dps kiesést okoz alacsony sebzésébe miatt. Ügyeljünk arra is, hogy a Living Bomb is fennt maradjon, viszont ezt csak robbanás után frissítsük! Mivel a Scorch elcastolása pontosan 1 global cooldown-nyi idő, ezért a Living Bombot egy Scorch melett is feldobálhatjuk. Az elhangzott szabályokat mindig tartsuk be.
Ha fennt van a Living Bomb és az Improved Scorch/Sh Bolt debuff, akkor talentfánktól függően castoljuk a Fireballt (Továbbiakban FB), vagy Frostfire Boltot (Továbbiakban FFB). Ezek alkotják majd a damage done-unk nagy részét. Két, egymást követő, nem periódikus critet követően (FFB/FB, Scorch, Fire Blast, Living Bomb explosion hatására) kapjuk a Hot Streak-et, ekkor, lehetőségünk van ellőni egy instant Pyroblastot. A Hot Streaket nem célszerű pont akkor ellőni, amikor megkapod. Kijátszva a global cooldownokat, combóban kell ellőni egy FFB/FB/Scorch kíséretében. Van egy passzív dotunk is, ami az Ignite. Ez akkor kerül fel, amikor bármelyik Fire spellünkkel Crit sebzést eredményezünk, ekkor a sebzés 40%át kapjuk vissza, dot formájában. 4mp-ig tart, és 2 másodpercenként tickkel. Ez alatt a 4mp alatt ha egy másik spellünk is critelt, akkor a sebzés egy úgynevezett „Ignite bankba” kerül, ezt az alábbi ábrán szemléltetem:

(másodperc/ezredmásodperc)
00:00 Frostfire boltot castolunk.
02:50 A Frostfire bolt beérkezett, 10000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Ignite bank: 4000
Frostfire boltot castolunk.
04:50 2000 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 2000
05:00 A Frostfire bolt beérkezett, 12000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Hot Streak aktív
Ignite bank: 7000
Frostfire boltot castolunk.
07:00 3500 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 3500
08:00 A Frostfire bolt beérkezett, 10000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
A Pyroblast beérkezett, 12000 sebzést (Critical) szenved el az ellenség.
Ignite bank: 12500
10:00 6250 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: 6250
12:00 6250 Ignite sebzést szenved el az ellenség.
Ignite bank: üres.

Ahogyan látható, az Ignite egyáltalán nem tekinthető elhanyagolható sebzésnek, konkrétan a damage done-unk harmadát teszi ki (jóesetben). Az ignite első tickje, mindig a beérkezett crit előtt 2mp-el sebez. Mint említettem, az Ignite MINDEN fire alapú crit sebzés után töltődik, így a Living Bomb közbenső critjeire is.
Csak egy apróság, de sajnos az ignite-et nem tudjuk fenntartani örökké, viszont elősegíthetjük annak esélyét, hogy minél később ürüljön ki az Ignite bank. Ezt úgy érhetjük el, hogy lecsökkentjünk spelljeink travel time-ját. Elsőnek, hogy mi is az a travel time..
A legeslegegyszerübben megfogalmazva, azokat a spelleket értjük ezalatt, amik „repülnek” a boss felé. Néhány példa:
Travel time-al rendelkező spellek: FB, FFB, Frostbolt, Pyroblast
Travel time-al nem rendelkező spellek: Arcane Blast, Scorch, Deep Freeze. De természetesen minden castolós heal is ilyen.
A travel time ideje arányos a boss, és köztünk lévő távolsággal. Tehát. Ha közél állunk, ez néhány tizedmásodpecben mérhető, ha nagyon távol, akkor meghaladhatja, vagy át is lépheti az 1mp-et is, ami már veszéllyel lehet az Ignite-re nézve. Ezért célszerü azokon a bossokon, amin minimális mozgást végzünk mi, és a boss is, kicsit közelebb állni a bosshoz. Kivételt képez az, amikor a boss rendelkezik területi sebzéssel.
A burst damage mindkét talenten kontrollálhatatlan, Frostfire esetében kicsit jobb a helyzet. Ez abból következik, hogy az igazi Burst gyakorlatilag egy Pyroblast ellövése után következik, Hot Streak-et követően. Előfordulhat az az eset, hogy még Combustion mellett sem kapunk két egymást követő critet, ez pedig nincs jó hatással a dps-ünkre.

A burst makrónk valahogy így nézhet ki:
/use Mirror Image
/use Combustion
/use Icy Veins (frostfire talenten csak!)
/use Flame Cap
/use Potion of Speed

Több stratégiánk lehet a makró felhasználását illetően.
Figyelembe kell vennünk a következőket:
-Ha egyszerre szeretnénk használni, akkor a Combustion és az Icy Veins 2,4perccel a felhasználása után, újból fehasználható.
-Flame Cap, Potion of Speed, Bloodlust 1 fighton, mindössze 1-szer alkalmazható.
-Molten Fury talent: Amikor a targetnek kevesebb mint 35% hp-ja van, 12%-al sebzünk többet.
-A bossfight időtartama.
Egy átlagos boss fight 3 perc körül van, ez vagy több, vagy kevesebb. Ennek tudatában, feloszthatjuk 1, 2, vagy ennél több részre is.
Ha a Boss Fight rövid, és tudjuk azt, hogy csak egyszer tudnánk felhasználni a makrónkat, akkor használjuk ki a Molten Fury talentünk adta lehetőségeket.
Célszerü a Bloodlust mellett ellőni a makrót.
Egy példa:
Heigan the Unclean:
Maga a boss fight hozzávetőlegesen 3 perc, 10 másodperc.
Jóesetben, a Bloodlust másodpercekkel a Boss behúzását követően elmegy. A makrónkat tanácsos ekkor ellőni. Ha sikerült túlélni a nehezét, akkor nem sokkal később lejárnak az Icy Veins és Combustion cd-k. Amikor a boss 35% hp alatt van, már használhatjuk is a makrót. Combustiont Living Bomb frissítés után használunk.
Hogyan dps-elünk mozgás közben? Living bomb frissítés ha épp aktuális, Fire Blast cd-re, ha pedig belefér a Scorch, akkor azt. Kár megjegyezni, de ha Hot Streak proccolt, értelemszerüen azt. Itt említeném meg, hogy használjuk a "mindig castolj" elvet. Ez annyit takar, hogy ha nem kényszerülünk mozgásra, akkor castoljunk megállás nélkül.
Az aggróról. Nyílvánvaló az, hogy kevésbé van félni valónk akkor, amikor egy gyors aggróépítő tank van a raidünkben. A tévhitekkel ellentétben, a Mirror Image nem csökkenti az aggrónkat, viszont nulláz, amikor lennt vannak. Amikor a Mirror Image aktív, aktuális aggrónkat a 3 image között osztja el. Miután a Mirror Image lejárt, vagy az Image-ek meghaltak, az aggrónkat visszakapjuk. Aggrót csak a castolás szüneteltetésével csökkenthetjük, vagy az Invisibility használatával nullázhatjuk. Ha az életünkről van szó, inkább az Invisibility-vel járó dps kiesést preferáljuk.
A Deep Fire mage-ek a crit sebzésük után kapják vissza az adott spell mana költségének a 30%-át. Így, mivel a Pyroblast mana költsége 625, ezért 215 manát kapunk vissza crit esetén. Adódik még 1-1 talent Arcane és Frost oldalról, ami csökkenteni a manánkat. Ezeket nem fejteném ki, összesen 10% mana megspórolást eredményeznek. Összeségében, egy jó Fire mage-nek sosins gondja a manával.
Hogyan ölünk Trasht? A legfontosabb feladat az aggrószabályok betartása. Három, vagy több mob esetében, ha tudjuk, hogy 15-20mp-en belül nem tudjuk őket leölni, akkor pakolgassuk fel a Living Bombot. Ha ez megvan, Flamestrike rank 9, Flamestrike rank 8, majd Blizzard. Ezt ismételjük.

Hit Cap:
A Frostfire mage Frost oldalon részesül +3% hit-ben. A TtW Fire mage viszont nem, ezért neki tonnaszám Hit rating szükséges. Fontos, hogy amikor egy mage gearelésébe kezdünk, mindig a Hit Cap teljesítésére feküdjünk rá.
Frostfire esetében: 363 Hit rating szükséges, viszont ha található a raidben egy Sh pap/Balance Dudu, akkor elég 283 is.
TtW Fire esetében: 443 Hit rating szükséges, Sh pap/Balance Dudu-val karöltve elég lesz 363.

Statok: (Hit cap megléte után)
Frostfire esetében: Spell power > Crit > Haste > Spirit > Int
TtW Fire esetében: Spell power > Haste > Crit > Spirit > Int[/i]

Miért különbözik a statok prioritása?
Egyszerü, a TtW Fire-nél a Focus Magic a talent szerves része, mint ahogy a Frostfire-nél az Icy Veins. Az egyik 6% critet ad (ha kölcsönösen kapjuk), a másik meg 20% haste-et.
Csak a balansz fenntartása miatt vannak eltérő statok.
Mindkét talentre igaz, hogy raid buff mellett legalább 50% critünknek kell lennie. Ha ennyit képtelenek vagyunk kicsikarni a mage-ünkből, akkor még nem célszerő elmélyedni egyik fire talentágban sem.

Support:
A Scorch debuff /5% Crit/. NEM stackel az Improved Shadow Bolttal.
TtW Fire: Focus Magic

Glyphek:
Glyph of Molten Armor: Használata esetén Spiritünk 55%-át használjuk Crit Strike Ratingként.
Glyph of Living Bomb: A Living Bomb közbenső tickjei is critelhetnek.
Glyph of Fireball (Csak TtW Fire esetén): 0,15 másodperccel rövidíti meg a Fireball castolását.
Glyph of Frostfire Ball (Csak Frostfire esetén): 2%-al növeli a Frostfire Bolt sebzését, és crit esélyét.

Hasznos Flaskok, Potik, Kaják, Elixírek, scrollok:
Flask:
Flask of the Frost Wyrm, mást nem érdemes
Potik:
Potion of Speed (500 Haste rating 15mp-en keresztül)
Potion of the Wild Magic (200 Spell power és 200 Crit Strike rating 15mp-en keresztül)
Kaják:
Fish Feast (46 Spell power)
Firecracker Salmon (46 Spell power)
Imperial Manta Steak (40 Haste ratng)
Snapper Extreme (40 Hit rating)
Spiced Worm Burger (40 Crit Strike Rating)

Elixírek:
Elixir of Lighting Speed (45 Haste rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Deadly Strikes (45 Crit Strike rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Accuracy (45 Hit rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Scroll:
Scroll of Spirit VIII (64 Spirit ~0,75% Crit)

Az Elixírek és a Flaskok ütik egymást.

Kiegészítések:
Gemelés: Nagyon fontos, hogy TtW Fire esetében ne pakoljuk tele a gearünket crites gemekkel. Tehát csak a következőket használjuk:23 spell power, 12 spell power+10 haste rating, 20 haste rating. Frostfire esetén pedig mellőzük a haste-et. Ezért csak 23 spell power, 12 spell power+10 crit strike, 20 crit strike alkalmazzunk. (Egy kivétel van, ha Frostfire esetén sincs meg a 250-300 haste-ünk, akkor pótolhatjuk gem formájában is.)
Viszont, ha nincs meg a szükséges Hit cap, akkor pótolhatjuk gem formájában is. Ha meta gemünk megkívánja a kék socketet, akkor helyezhetünk bele 12 spell power+10 spirit lila gemet.
Meta gem: 23 Crit Strike Rating+ 3% Bonus Crit Damage. Használjunk Eternal Belt Buckle-t, amivel Waist-be csinálhatunk +1 socketet.

Enchant/item enchant:
Head: 30 Spell power+ 20 Crit. Strike rating (Kirin Tor repu)
Shoulder:24 Spell power +15 Crit. Strike rating ( Sons of Hodir repu) 70 Spell power és 15 Crit. Strike rating (Inscription)
Back: 23 Haste rating Lightweave Embrodery (Tailoring) 27 Spell power (Engineering)
Chest: +10 All stats
Wrist: 30 Spell power 76 Spell power (Leatherworking)
Hands: 28 Spell power Pyro Rockets, Hyperspeed Accelorators (Engineering)
Legs: 50 Spell power+20 Spirit
Boots: 12 Crit strike rating és 12 Hit rating Nytro Boost (Engineering)
Rings: 23 Spell power (Enchant)
Weapon (Sword, Dagger):Black Magic, 63 Spell power
Weapon (Staff): 81 Spell power

Mindkét Fire mage buildnek ajánlom a Black Magic enchantot. A Black Magic és a 63sp ugyanannyira járul hozzá a dps-hez.
Arcane Mage
Előnyei:
-Egyszerü
-Látványos
-Alacsony Hit Cap
-Hatalmas burst damage
-Egyik legerősebb Mage talentág

Hátrányai:
-Gyors mana elburn-ölés
-Idővel unalmas rota

Legfontosabb Spelljeink:
Arcane Blast: A sebzése mellé kapunk egy debuffot is, ami 4ig stackelhető. Annyit érdemes róla tudni, hogy minden stack hatására 15%al növekszik a következő arcane jellegü spellünk sebzése (glyphel 18%), viszont a manaigénye is nő, 175%al.
Arcane Missiles: 5 rakátét lövünk ki, ami CSAK Missile Barrage proccolást követően mehet végbe. Ekkor az Arcane Missiles nem igényel manát, és a channeling time-ja is csökken 2,5másodperccel.
Arcane Power: 20mp-en keresztül 15%al növeli az Arcane jellegü spelljeink sebzését és mana igényét.
Icy Veins: 20mp-en keresztül 20%al lerövidíti spelljeink cast time-ját. Ekkor spelljeinket a különböző sebzések nem szakíthatják, lassíthatják, törhetik.
Presence of Mind: Következő Spellünk cooldownja lerövidül 10sec-el, ezáltal instant lesz.

Talent:
Az 57-3-11 talentkiosztás a legcélszerübb, gyakorlatilag más nem is létezik, aminek hasznát vennénk:
Arcane talent

Rota:
Egyszerü, látványos, mégis hatékony.
Adjunk egy kis időt a tanknak, amíg beleépít egy kis aggrót a bossba.
Stackeljük 4-ig az Arcane Blastot, ezután ha proccolt a Missile Barrage talentünk, akkor Arcane Missiles. Ezt ismételjük.
Ha felstackeltük 4-ig az Arcane Blastot, és ezután felkerült ránk a Clearcasting State (következő spellünk nem igényel manát) akkor lőjünk el még egy Arcane Blastot.
Ha 4 stack után sem proccolt a Missile Barrage, (ritka eset, mégis van rá 5% esélyünk) akkor próbálkozzunk még egy Arcane Blast-al. Ha ezután sem proccolt, akkor mana mennyiségünk tudatában vagy castolunk még egy Arcane Blastot, vagy zárunk, és eltolunk egy Arcane Barrage-et. Ez viszont kisebb dps veszteséggel jár, nem is említve azt a plusz global cooldown-nyi időt, ami alatt nem castolhatunk. Többek közt ezért nem tettem említést róla, mert feleslegesnek, haszontalannak tartom az Arcane Barrage-et a rotában. Persze kivételes eset amikor mozogni kell, ilyenkor legalkalmasabb az Arcane Barrage spam.
Persze a rota nem csak ennyiből áll, sőt, egy fight alatt folyamatosan változik. Bloodlust alatt próbáljunk meg minél több Arcane Blastot ellőni, akár 6-7et is, és csak ezt követően Arcane Missiles-t. Igyekezzünk BL periódusára időzíteni az Arcane Powert, az Icy Veinst, faji képességeinket, Use-olós trinketeinket. Tanácsos kreálni egy makrót, ami így nézhet ki:

/cast Mirror Image
/cast Icy Veins
/cast Arcane Power
/cast Berserking [Troll Racial]
/use xy [Use-olós trinket neve, feltéve ha van]
/use Potion of Speed vagy Potion of Wild Magic
/use Mana Gem [csak akkor ha van két darab t7 itemünk!]

Akad még egy rövid makró, amivel instanttá tehetjük az Arcane Blastunk, ezt cd-re nyomhatjuk:

/use Presence of Mind
/cast Arcane Blast

Bl alatt hatalmas Burst-öt tolunk le. Ha jó kapcsolatot ápulonk egy priest barátunkkal, akkor nyugodtan kérhetünk tőle Power Infusiont. Az Arcane Power alacsony cooldown-ja miatt próbáljuk cd-re tolni, viszont ha tudjuk, hogy hamarosan tolhatunk Icy Veinst, akkor időzítsük egyszerre a kettőt. Mirror Image-nek nagyobb haszna van az aggró nullázásban, mintsem a minimális, szinte elhanyagolható sebzésében, nyithatjuk ezzel is a fightot, hogy véletlenül se húzzuk le a bosst a tankról. Ha akad még 2 t7 rajtunk, akkor a Mana gemünket is próbáljuk akkor ellőni, amikor BL, vagy legalább az Arcane Power, Icy Veins aktív. Egy rendkívül nyílvánvaló dolgot hagytam a végére, mégpedig azt, hogy MINDIG castoljunk, és SOSE szakítsuk meg az aktuális castolást, csak ha az a saját vagy a raid vesztét, károsodását okozhatja. Ezért fontos a felállás, hogy minimális mozgást kellesen végrehajtanunk. Egy példa: Grobbulus, ha a tank nekünk kedvező útvonalon húzza a bosst, akkor nekünk elég a terem közepén, max range-ről lövöldözni, elég kis területü körben.
Trasht a következőképp aprítunk: Természetesen hagyunk időt a tanknak aggróépítés céljából, ezután dobunk egy Flamestrike-ot a mobok alá, ezt megismételjük egy kisebb rank-ú Flamestrike-al, ezután következhet a Blizzard.

Mana:
Fontos hangsúly van a manán,, és hogy betudjuk osztani, mindig figyelemmel kell kísérnünk azt. Egy rutinos Arcane Mage sosem áll 0 manával tétlenül, bízva másokban, hogy elvégzik helyette a piszkos munkát. Persze a gyors mana elburn-ölést tudjuk kontrollálni, az Arcane Blast által. Ha úgy érezzük, hogy kifogyunk a manával boss fight periódusa alatt, változtassunk a rotánkon, és inkább stackeljünk kevesebb Arcane Blast buffot..
Ha Bloodelfek vagyunk, és elfogyott körülbelül 6%manánk, akkor toljunk rögtön egy Arcane Torrentet, ezt követően pedig mindig cd-re. A mana gemekkel is hasonlóan bánjunk, ha elfogyott körülbelül 4,5-5k manánk, rögtön toljuk el, ugyanígy ezt is igyekezzünk cd-re tolni (Mindig 3-al kezdjük el a fightot!). Csak legvégső esetekben, vagy azokban a pillanatokban amikor nem lőhetjük a bosst (értem ezalatt pl: Sapphiron, jégkocka mögött állva, Mimiron phase váltások között MINDIG!) használjunk Evocation-t! Runic Mana Potion mindig legyen nállunk, ezt is csak legvégső esetekben használhatjuk, mivel más dps-t növelő potik előnyt élveznek. Ha mégis rákényszerülünk a használatára, de tudjuk, hogy már elhasználtunk egyszer egy potion-t, akkor menjünk át Invisiblity-be, ekkor kilépünk combatból, és újból elhasználhatunk egyet. Olyan bossokon, melyeken a healerek nem küzködnek mana problémákkal, kérhetünk akár Innervate-et is. De tudnunk kell, hogy a healer manája mindig fontosabb mint bármely top dps-é!

Hit Cap:
Mivel 6% hit jön le összesen Arcane és Frost talentágon, ezért az Arcane mage rendkívül alacsony hit cap-el rendelkezik. Így, a 17%-ból összesen 11% hit-re van szükségünk, ha van a raidben Shadow pap, vagy Balance Druida, akkor ez az érték tovább csökken, 8%-ra. 1% Hit az pontosan 26,23% Hit Rating, így a minimális érték amennyit össze kell szednünk: (Soft Cap) 210, a maximális pedig: (Hard Cap) 288,5. Fontos, hogy a Hit Cap elérése legyen az elsődleges célunk, a többi stat csak másodlagos. Ha a gearünk nem rendelkezik elég Hit Ratinggel, akkor pótoljuk gemekkel, enchantokkal.

Legfontosabb Statok: (A Hit Cap elérése után)
Spell power/Haste-Crit-Intellect-Spirit. Ebben a sorrendben.
Igyekezzünk minél több haste-et összegyűjteni, minél több, annál jobb. Critet épp eleget kapunk Arcane Potency-ből. Spirit ugyancsak fontos, 55%-át megkapjunk Crit strike rating-ként is. MP/5 NEM mage stat!

Glyphek:
Glyph of Molten Armor: Használata esetén Spiritünk 55%-át használjuk Crit Strike Ratingként.
Glyph of Arcane Blast: 15%ról, 18%ra növeli a következő Arcane jellegü spellünk sebzését.
Glyph of Arcane Missiles: 25%al emeli az Arcane Missile-ünk critical strike bonúsz értékét.

Support:
Arcane Empowerment: ez egy passzív buff, ami +3% damage-et oszt a raidben tartozkódoknak.
Arcane Intellect és Arcane Brillance (60 Intellect)
Focus Magic (3% crit nekünk, és annak, akire raktuk)
Ritual of Refreshment: kaja, pia

Hasznos Flaskok, Potik, Kaják, Elixírek, scrollok:
Flask:
Flask of the Frost Wyrm, mást nem érdemes
Potik:
Potion of Speed (500 Haste rating 15mp-en keresztül)
Potion of the Wild Magic (200 Spell power és 200 Crit Strike rating 15mp-en keresztül)
Kaják:
Fish „Bigyuszfélehal” Feast (46 Spell power)
Firecracker Salmon (46 Spell power)
Imperial Manta Steak (40 Haste ratng)
Snapper Extreme (40 Hit rating)
Spiced Worm Burger (40 Crit Strike Rating)
Elixírek:
Elixir of Lighting Speed (45 Haste rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Deadly Strikes (45 Crit Strike rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Elixir of Accuracy (45 Hit rating 1 órán keresztül, vagy halálig)
Scroll:
Scroll of Spirit VIII (64 Spirit ~0,75% Crit)
Az Elixírek és a Flaskok ütik egymást.

Kiegészítések:
Gemelés: Mivel a fő statjaink a Spell power és a Haste rating, így főleg ilyen gemeket alkalmazzunk. (19 spell power, 8spell power+8 haste rating, 16 haste rating)
Viszont, ha nincs meg a szükséges Hit cap, akkor pótolhatjuk gem formájában is. Ha meta gemünk megkívánja a kék socketet, akkor helyezhetünk bele 9spell power+8spirit lila gemet.
Meta gem: 23 Crit Strike Rating+ 3% Bonus Crit Damage. Használjunk Eternal Belt Buckle-t, amivel Waist-be csinálhatunk +1 socketet.

Enchant/item enchant:
Head: 30 Spell power+ 20 Crit. Strike rating (Kirin Tor repu)
Shoulder:24 Spell power +15 Crit. Strike rating ( Sons of Hodir repu) 70 Spell power és 15 Crit. Strike rating (Inscription)
Back: 23 Haste rating Lightweave Embrodery (Tailoring) 27 Spell power (Engineering)
Chest: +10 All stats
Wrist: 30 Spell power 76 Spell power (Leatherworking)
Hands: 28 Spell power Pyro Rockets, Hyperspeed Accelorators (Engineering)
Legs: 50 Spell power+20 Spirit
Boots: 12 Crit strike rating és 12 Hit rating Nytro Boost (Engineering)
Rings: 23 Spell power (Enchant)
Weapon (Sword, Dagger):Black Magic, 63 Spell power
Weapon (Staff): 81 Spell power, Black Magic

Az Arcane Mage-nek fegyverre a Black Magic a legjobb enchant.
Holy Paladin
 - A tankolás felelősség, a dps-elés móka, a heal-elés munka!!


"Ha a tank meghal, az a heal-er hibája.
Ha a heal-er meghal, az a tank hibája.
Ha a dps meghal, az az ő saját hibája!"

                                               Ismeretlen eredetű de nagyon igaz!

A holy paladin tank heal!! Tetszik, nem tetszik ez van, NEM képes a raid heal-re, de egy vagy két célpontra nagyon effektív, gyors, erőteljes gyógyító. De a leg-mana-hatékonyabb heal-ként illetve a leg-mana-hatékonyabb dispel használóként nem csak a heal-elésre kell összpontosítanunk. A paladin a Blizzard szerint úgy nevezett support kaszt, ez mit is takar? Növeljük a csapat alap képességeit (stat-jait) áldásainkkal (blessing) ha kell teljes fizikális immunitást osztunk (Hand of Protection), megszabadíthatunk valakit a lassításoktól (Hand of Freedom) és aura-inkkal védelmet nyujtunk szinte bármi ellen (Arcane, Nature ellen nincs módunk). Így nem mi leszünk az elsők healing done-ban, vagy paladin-ként damage done-ban, de igen hasznos tagjai vagyunk a raid-eknek. Ha nincs paladin a raidb-en az a teljes raid teljesítményen is érezhető, buff-ok és aura-k hiánya. Plate-t viselünk 23-26k armor mellet nem ijedünk meg ha elszabadul 1-2 add (szegény papok). Ez a kissé hosszadalmas szösszenet az eddig olvasott leírásokra nyomokban is alig hasonlatos és kizárólag a raid heal-el azon belül is a tank heal-el foglalkozik.

Nézzük sorban Blessing-ek mindíg áldások, általában fent is maradnak a célponton, amíg a Hand spell-ek csak rövid ideig érvényesülnek de életet, életeket menthetnek:
- Blessing of Kings: 10 % all stat nem hinném, hogy magyarázatra szorul.
- Blessing of Wisdom: Mana töltést ad folyamatosan érdemes rá talent-elni Holy Paladin-ként!
- Blessing of Might: AP-t ad nem Holy Paladin adja ha van rá mód, Retri Paladin talent-el többet ad, vagy a warrior-ok kiáltása is többet ér, de ha nincs más mód akkor Holy Paladin is oszthatja.
- Hand of Freedom: szabad mozgást ad egy rövid időre, talent-el változhat a hossza illetve változhat használhatósága. Protection talent-ágon elérhető a Guardian's Favor ezzel 4 sec-el nő az időtartam amig a szabad mozgást élvezheti célpontunk. Retribution talent-en pedig elérhető Divine Purpose amely 2 pontért a kábítás (stun) efekteket is leszedi a target-ünkről ezzel a spell-el.
- Hand of Protection: Teljes fizikális immunitást ad a célszemélynek egy rövid időre, szintén a Protection talent-ágon elérhető a Guardian's Favor-al, a CD csökkenthető akár 2 pontért 2 teljes perccel!

Ezek a raid szinten általában használt Blessing-ek és Hand spell-ek. Szükség esetén tudunk még élőhalottak ellen területi stun-t használni Holy Wrath vagy ha kell, akár kétségbeesetten menekülővé is zavarhatjuk őket Turn Evil hisz mi vagyunk a fény harcosai vagy nem? :P

 Fő feladatunk mégis a tankok életben tartása, vagy a raid számára létfontosságú (pl. más gyógyítók) személyek visszarántása a halál torkából. Nagyon fontos megjegyeznem a Holy Paladin csak visszaránt a szakadék széléről, max-ra a többi heal dolga hozni az életerőt, a mi dolgunk csak az, hogy legyen kit heal-elni...........még :D

Ehhez gyors beavatkozáshoz két varázslat áll rendelkezésre:

- a Holy Shock (HS): amely egy instant spell. A megfelelő talent esetén (Infusion of Light) nagyon nagy segítség lehet a gyors gyógyításban. Nagyban függ a karakterünk Crit mennyiségétől, javítunk ezen az értéken a Santified Light talentel amely 6% plusz spell crit-et ad. Működése egyszerű ha Crit-elünk a Holy Shock-al a talent miatt a Flash Heal instant-á válik és újabb instant heal következhet, és mint azt tudjuk, NINCS gyorsabb heal mint az ami instant!  Ha mindenképpen crit-elnünk KELL mert csak ez mentheti meg a helyzetet javasolt a Divine Favor használata. Egyetlen talent pontért 100 % crit-et ad egy spell-re legyen az a Flash of Light, Holy Light, vagy a Holy Shock.

- a Lay on Hands(LoH): amolyan utolsó mentsvár szintén azonnali hatással vagyis instant. Az igazi ok amiért nem baj ha a felszerelésünk életerőt (Stamina) ad, a LoH értéke a Holy Paladin életerejétől függ!!! Egyszerűen fogalmazva amennyi a te aktuális max életerőd annyit heal-elsz a célpontodra. Itt nem számít mennyi a varázserőd (spell power; SP) de egy remek talent-el növelhetjük hatékonyságát. A talent pedig az Improved Lay on Hands, nem elég az hogy az amúgy egyáltalán nem rövid 20 percenként csak egy alkalommal használható spell CD-jét 4 percel lerövidíti, de a fizikális sebzés ellen is védi célpontunkat a következő 15 másodpercben, csökkentve a beérkező sebzést 20 %-al. A tank nem véletlenül kerül olyan helyzetbe, hogy a LoH-et kell használnunk, az esetek nagy többségében ez spell alapú sebzés, ami után általában érkezhet és érkezik is a fizikális sebzés is és ez a tank halálát okozza. Tehát ha jól gazdálkodunk ezzel a képességükkel észrevétlenül változtatjuk a vesztet ügyet győztessé a megfelelő pillanatban használt varázslattal.

Masszívabb összecsapásokon ahol nagy mennyiségű heal-t kell leadnunk használhatjuk:

- a Holy Light (HL) nevű spell-t, nagy mana költségű és lassú varázslat, megfelelő talent-el ezen is javíthatunk természetesen. A Light's Grace nevű talent 3 pontért 100% eséllyel csökkenti a MÁSODIK ismétlem csak a második HL kaszt idejét 0,5 sec-el nem tünik soknak de gyakran segíthet még egy kis kiegészítéssel. A Judgements of the Pure talent 5 pontért 15% haste-et ad minden egyes judgement-ünk után 1 teljes percre. A gyakorlatban ez a két talent akár a normál üzemben 2,5 sec-es cast időt, 0,9 sec-re is csökkentheti ami azért már elég gyors, de még mindig nem instant azért.

De a véleményem szerint legtöbbet használt varázslat amely kissé alábecsült is jelen pillanatban az a:

-  Flash of Light (FL) tulajdonképpen ez a "kis" heal, olcsó, viszonylag gyors, bár talent-el és megfelelő Crit mennyiséggel instanttá tehető bizonyos helyzetekben. Nézzük miért is tartom én nagyon jó kis spell-nek. A már említett Infusion of Light talent miatt a Crit HS után ez a spell is instanttá válik, a szintén említett Judgements of the Pure talent haste növekedése erre is hat. És végül következzen egy eddig nem említett spell, a Sacred Shield és egy talent amelyet már említettem többször az Infusion of Light kombinálása. Olvassuk el figyelmesen a talent-et, és igen megvan a a kulcs, ha a célpontunkon fent van a Sacred Shield akkor a spell még egyszer, igaz lassabban (12sec alatt) de leadja a teljes healing done-t, vagy is 2x annyit heal-el mint vártuk. Adjuk hozzá a Holy Paladin-ok Tier 9 set bonus-át amely 100% eséllyel hozzáadja a Flash értékét az első kettőhöz és táráám megvan az miért is kedvelem ezt a spell-t. Fordítsuk ezt le a közérthetőbb matematikai nyelvre, értem én hogy egy Protection vagy Retribution paladin nem tartja sokra hiszen ők maximum 2 és 6k közt heal-elnek vele de egy raid Holy Paladin elérheti a 10k-s Flash értéket is Crit-ben természetesen, és miért is fontos még a Sacred Shield ehhez? Azon egyszerű okból, hogy ha a Sacred-el óvott célpontunkat sebzés éri akkor 50 % !!!!!!!! spell crit-et ad a Flash-re nekünk, tehát nagyobb eséllyel Critel-ünk. Hogyan is néz ez ki a számok nyelvén raid környezetben, a saját képességeimet alapul véve 48% spell crit-el rendelkezem. Elkezdődik a csata a tankra azonnal felkerül a Sacred Shield-em, amint megütik kapcsol a Shield, megkapom az 50% plusz spell crit-et az eredmény 98 % !!!!!! spell crit de kizárólag a Flash-re. Akkor talán használjuk is a képességeinket. Használjuk mondjuk a Holy Shock-ot a tankon a bevitt heal 6 és 9k közt van instant de sajnos nagy mana költségű, a Santified Light talentnek köszönhetően a HS alap 48 % crit helyett 54 %-ban crit-el, ugye emlékszünk, crit esetén instant lesz a Flash de ez már a Sacred miatt 98 % spell crit-el bír. Az eredmény átlagban 9k Holy Shock és utána instant 9 - 10K Flash, számoljunk a legrosszabb eshetőséggel 9k, adjuk hozzá a talentet Infusion of Light újabb 9k, majd a set bonus-t még 9k. A végeredmény tehát a Flash-re elhasznált 207 mana 27,000-es heal-t eredményez. Hangsúlyozom ezt tank heal-ként raid-ben tudjuk kamatoztatni, hiszen mindig előre tudjuk kit fogunk heal-elni és így előnyben vagyunk a többi gyógyítóval szemben. De a számok így is önmagukért beszélnek.

Ha már esett szó róla nézzük is meg mit is tud az a bizonyos

- Sacred Shield tulajdonképpen eleinte nem tűnhet túl fontos spell-nek, de nézzük meg tüzetesebben mit is ad, elvileg a fent említett 50 % spell crit sem elhanyagolható tényező, de van egy absorb vagyis sebzés csökkentő része is. A sebzés csökkentése két lépcsőben történik, az első lépcső a felkerülés utáni inaktív rész, amíg a védett személy nem sérül nem is tesz semmit, abban az esetben ha őt valamilyen sebzés éri legyen az spell vagy fizikális behatás a Shield aktivizálódik és minden egyes ez után következő sebzést csökkent a leírás szerint 500-al. Ez nem sok mondhatjuk a spell power coefficien-se viszont 80%. Ez annyit jelent hogy minden 1000 spell power után újabb 800 absorb effekttel nő az érték, így könnyen kiszámolható ha van mondjuk 3000 spell power-ünk akkor a sebzés csökkentő rész máris, 500 helyett 2,900. Fentebb már kifejtettem néhány dolgot a talent-eléssel kapcsolatban ami erre a varázslatra hat, nézzük azt amiről még em esett szó. A Protection talent harmadik és negyedik sorában két egymásra épülő talent-je. Első a Divine Sacrafice igazából Holy talenten nem használjuk ki de szükséges a Divine Guardian eléréséhez. Ez a talent megnyújtja a Sacred Shield idejét 100 %-al és növeli annak sebzés csökkentő értékét 20 %-al. Folytassuk a matekot tehát az alap 2,900-as absorb effektünk nőtt 20 %-al vagy is 580-al, az eredmény 3,480 absorb és ez minden sebzésből levonódik. Pvp-re ez a talent szinte kötelező.

A további fontos és instant spell

- a Cleans olcsó gyors effektív mivel NEM kell válogatnunk mit is szeretnénk szedni célpontunkról, szinte mindenre jó, mint egy jó svájci bicska. Eltávolítja a magic, a desease és poison sebzést is. Mindig legyen kéznél, vagy a tank vagy a raid tagok életét mentheti meg KÖTELEZŐ a használatának ismerete.

Mondhatjuk eddig minden spell csak egy személyre hatott miért is írtam, hogy akár két fő életben tartásával is megbírkózunk mi Holy Paladin-ok? Következzen hát a válasz egyetlen talent-elt spell-ünk sincs ilyen drága de életmentő is egyben.

- Beacon of Light: mágikus kettős látás alkohol nélkül :D tulajdonképpen olyan mint egy focus macro csak éppen heal-elni tudunk rajta keresztül. Tegyük fel, hogy van egy main tank (aki a boss-t tartja) és egy folyton mozgó off tank (ő szedi össze az add-okat) mindketten fontosak és a raid jogosan várja el a Holy Paladin-tól, hogy életben is tartsa mindkettőt. A megoldás a Beacon, ha felkerül az off tankra akkor a leírás szerint bárhova is megy 60 !!!! yard-on belül ha valaki mást heal-elünk megkapja azt a heal-t teljes egészében. Ha a két tank történetesen egymáshoz képest nem távolodik el jobban mint 60 yard a probléma meg is van oldva. Sajnos más effekt nem érvényesül a beacon-on keresztül tehát dispell-ezni nem tudjuk azon keresztül az off tankot, csak a heal jut át de ami nagyon fontos független az over heal-től tehát mindegy mekkora az effektív healing done az aktuális targeten a Beacon célpontja ugy kapja mintha direkt őt heal-elnénk és nem mást. Hat rá viszont a target aktuális talent-je tehát lehet, hogy talent-je miatt a Beacon-ozott célpontra nagyobbat heal-elünk mint a main target-re. Javaslom használata előtt elnyomni a Divine Illumination nevű talent-et így 50 %-al csökkenthető a mana szükséglet 15 sec-re.

Megvan tehát hogyan és miként heal-elünk raidb-en, de milyen stat-ok is kellenek ehhez a dolog roppant egyszerű INTELECT a fő szükséglet. Nézzük miért, a Holy Paladin combat mana regen-je 0, azaz semmi, zéró, nyista, nuku kinek hogy tetszik, ezzel kiesik a spirit alapú mana regenerálás mivel számunkra ez elérhetetlen. De akkor miért is az INTELECT a megoldás? Az intelect a minden Holy Paladin-ként, ha nem crit-elünk használhatatlanok vagyunk !! Egy gyengébb idegzetű Sh pap is nagyobbat heal-el mint mi, elfogy a mana-nk a nagy erőlködésben, és meghal előbb a tank aztán mi magunk majd a raid. Tehát CRIT-elnünk KELL !! Harc közben csak magunkra számíthatunk, ezért elsőnek csökkentsük a legdrágább vagyis instant varázslataink mana szükségletét 10%-al a Benediction retribution talent segítségével, nem feledve hogy a legtöbbet használt spell-jeink instantok, vagy mi tesszük azzá őket (Cleans, Sacred Shield; Holy Shock; Beacon of Light, Flah of Light). Mint mana regenerátorok talen-eljük ki hát az Illumination-t az eredmény érthető, minden gyógyító spell crit-ünk visszatölti a varázslathoz szükséges mana 30 % -át.
Az intelect pedig ad a számunkra mana-t hisz ettől függ mennyivel is kezdjük a harcot.
Az intelect ad spell power-t a Holy Guidance talent segítségével, 5 talent pont 20% intelect-ünklet kapjuk meg spell power-ként.
Az intelect ad spell crit-et, amit ugye ki is használunk az Illumination talent segítségével.

Az Intelect tehát : Mana, SP, és Crit vagyis az intelect az élet és halál közti különbség mércéje Holy Paladin-ként!
Minden lehetséges helyen erre gem-eljünk legyen az sima socket, vagy övbe helyezhető Etehrnal Belt Buckle, ahol nem SP vagy Crit a socket bonus nem is törődünk vele csak INT, mana per sec és socket nem érdekel minket az nem ment meg attól, hogy ne adj Isten kifogyjunk a mana-ból.
Spell power vagyis piros socket helyét már érdemes megnéznünk ha tudjuk és nem nagy áldozat azt tartsuk is be kell az SP is ugye. :D
Gyakori kérdés a HASTE én soha nem pazarolnék sárga követ haste-re Holy Paladin-nál, amennyi kell azt megadja a felszerelésünk, talent-ezésünk vagy a raid (pl.:Bloodlust).
A maradék helyre tehetünk Int-et vagy Int-et de akár Int-re is gem-elhetünk.
Következésképp szeretjük a mage-ket akik Int-et adnak, csípjük a balance druid-ákat akik spell crit-et adnak, és az SP-t adó sámán totemeket, jól jön a warlock extra SP-je is.
A raid-ben használatos scroll természetesen a nagy meglepetésre okot adó Int, gondolom sejtitek már miért. Flask amit kortyolunk harc előtt lehet az SP-t adó vagy az....... igen-igen Int-et adó is, én speciel rászoktam az SP-sre most jobban ízlik.

Glyph-ek terén elég sok vita folyik, a sajátjaimat meg is tudom indokolni.
-Holy Shock 1 sec-el kisebb CD kell az hidd el.
-Holy Light néha hasznos lehet ha a tank körül sok a meele karakter odacsapunk pár HL-t és már mindenki boldog is.
-Seal of light igen kell az a plusz 5% healing done is ami igy elérhető.
Kis glyphek
-LoH igen jól jön az 5 perces CD csökkentő. (talent és glyph együtt 20-ról 11 percre csökkenti a CD-t)
-Kings csökkenti a mana igényt 50% al.
-Wise csökkenti a seal of wisdom mana igényt 50% al.

Sokan javasolják a Seal of Wisdom glyph használatát én nem hiszek benne ha még nagyobbat heal-elek és a Seal of Light-s glyph miatt több effektív SP-m is van a Sacred Shield-em is erősebb igy nem kell annyira félnem a ki-mana-zódástól. Ha még is kifogynánk? Váltunk Seal of Wisdomra (50 % mana-ért ugye és mivel instant ezért még 10% al kevesebbért) csapjuk a boss-ra a Judgement of Wisdom-ot kropfoljuk pár másodpercig és újra van mana-nk. A megfelelő időben nyomjuk az Arcane Torrent-et és nem lesz baj.
Vitára ad okot a Flash of Light-os glyph is véleményem szerint a CSAK és kizárólag Flash-re elérhető plusz 5% nem éri meg, ha minden jól megy úgy is 98% ban crit-elhetek Flash-el ennyi elég kell hogy legyen.

A feladat adott, de gyakorolni kell, ez nem egyszerü szakma és még csak nem is legfelkapottabb, elismerés nincs, hisz ha nem hal a tank egész raid alatt akkor is maximum dps-t linkelnek ha pedig healing done-t, abban a papok vagy a druid-ák, sámánok jobbak.

Ez van, szokd meg, csak mi tudjuk, hogy mi vagyunk a fény harcosai, akik merték a legnehezebb utat választani !!

Nyeregbe hölgyek, urak vár a kaland és nekünk
a tankok mellet az első sorban a helyünk!

Crit-en alapuló talent:

http://wow335.gamestool.net/paladint.php?503500520200130531005152215000000000000000000000000005230050000000000000000000

Sacred Shield-re apelláló inkább PvP talent:

http://wow335.gamestool.net/paladint.php?503521503000130531005152215032013121000000000000000000000000000000000000000000

Alex Con Arvioni (Holy Paladin of Serenity)
Shadow Priest

Kezdjük akkor a rövidítésekkel:

MB= Mind Blast

SW: P= Shadow Word: Pain

SW: D= Shadow Word: Death

PS= Psychic Scream

DP= Devouring Plague

MC= Mind Controll

MS= Mind Sear

VT= Vampiric Touch

VE= Vampiric Embrace

Hit: A sebző képességek találati esélyét növeli. Ez kaszt ereknél 17%.

Haste: Rövidebb kosztolási időt eredményez, ezen kívül a dótoknál van fontos szerepe, ugyanis 1-2 tik + sebzés fér bele az időtartamba, ami sebzésnövekedéshez vezet.

Crit: A kritikus találat esélyét növeli.

1, Mind minden caster, a mi 3 legfontosabb stat-unk a haste rating spell power, és critical rating. Spirit és intellect is befolyásolja a dps-ünk, csak kevésbé.

Egy kis összehasonlítás:

Spell power = 1 spell power

Critical strike rating = 0.76 spell power

Haste rating = 0.98 spell power (Ez a legfontosabb stat!)

Hit rating = 1.88 spell power (mikor nem hit capped)

Intellect = 0.22 spell power

Spirit = 0.59 spell power

Ha össze akarsz hasonlítani két itemet, ezt a formulát használd spell power + crit*0.76 + int*0.22 + spirit*0.59 + haste*0.98+ hit*1.88 + sockets?

2, A jelenlegi hit cap 289, ezt hasznos elérni minden papnak.

Ha ezt nem sikerül elérned saját cuccokból, akkor érdemes hit gemelni.

 Normális esetben ezeket a socketket használd:

- Haste (sárga socket hely)
-sp+haste/sp+crit(sárga socket hely)

- sp  (piros socket hely)

- Haste + spell powa/spell powa + spirit. ( kék socket hely)

Meta -Chaotic Skyflare Diamond (21crit rat 3százalék crit dmg)

Telent:

 http://talent.mmo-champion.com/?priest#Q_UAhgLhEsq6,RwJ-qO,12213
http://talent.mmo-champion.com/?priest#Q_UAhvggaKr,RwJ-qO,12213

3. Az enchantokat írva, felteszem, hogy nincsen enchantod, insciptionöd szóval:

Head: 30 Spell Power 20 Critical Strike Rating (Kirin Tor repu)

Shoulders: 24 Spell Power, 15 Critical Strike Rating (The Son of Hodir)

Cloak: 23 Haste Rating

Chest: +10 All Stats

Bracers: +30 Spell Power

Gloves: +28 Spell Power

Pants: 50 Spell Power, 30 Spirit

Boots: Icewalker ha nincs hitünk.

Weapon: +63 Spell Power vagy Black Magic (ajánlott) (250 haste rating proc)(1-kezes),

+81 Spell Power (Staves)

4. Több lehetőség is van, hogy jó rotációt kihozzunk, íme, pár:
A rota lényege az, hogy mindig a DOTOK fent legyenk

Röviden a legfontosabb, hogy fent tartsuk a VT-t DP-t és SW: P-t.

A pain dot a Mind Flaytől resetelődik úgyhogy azzal nem kell foglalkozni.

Hogy magas legyen a dpsünk folyamatosan CDre kell tolni a Mind Blastet.

Rotáció avagy FK FK FK folyton kaszoltj:

VT-SW: P-DP-MB+SW: D-MF-MF-MB-MF-MF-MB-VT-MF-DP-MB-MF-MF-MB. és ismétlődik.
2. változat, ha jó minden statod akkor lehet igy is:D
VT-SW:P-DP-MF-MF-MF-És mielöt a VP és a DP lejár akkor kell frissíteni és nem kell MB de SW:D-et is belehet építeni, mert nem esel ki a ritmusból !!
5. A fontos hogy legyen egy addonunk ami a DOT (damage over time)okat

Mutatja, hogy mikor járnak le, és egy kasztbár addonunk.

Például DOTokra: Auracle, ForteXcorcist,DoTimer


Kasztbárokra: Quartz.

Személyesen Quartz meg ClassTimerem van.

6.Macrók:

Mind Flay taposó, avagy nyomjuk nyugodtan, mert nem kezdi újra,

Aki DPSelt már pappal tudja, hogy a gyors zongorázás miatt

Néha újra indítjuk a MF-t.

"#showtooltip Mind Flay

/cast [nochanneling: Mind Flay] Mind Flay"

Ezzel lehet.

Ugyan ez Mind Searre

"#showtooltip Mind Sear

/cast [nochanneling: Mind Sear] Mind Sear"

Ha csak dmg absorb miatt nyomjuk, akkor a dispersion-t

Utána hasznos levenni egyből.

"/cancelaura Dispersion"

7.
A 2 legfontosabb szakmádat mindig a úgy válogasd hogy jó kitud hozni a statokat!!!

Ha van kérdésed Geryson <SERENITY>Guild
Demonology Warlock
Demo. Talent:

http://talent.mmo-champion.com/?warlock#f3xMlqC9FG-Ub,bRpqeO,12213

 - Glyphek:

- Life tap (a spirited 20%át megadja sp-ben 40 másodpercig)
- Corruption (több instant shadow bolt)
- Quick Decay (ez a glyph lehetõvé teszi, hogy a corruption dot-ra hatással legyen a haste rating, ugyanazt a dmg-et adja be kevesebb idõ alatt)

 Rota:

-Lényegében ugyanaz, mint eddig, ha tehetjük a CoE-t felválthatjuk CoA-ra. Az Immolate-t és a Corruption-t (és CoA-t) fennt kell tartani mindig a targeten, a megmaradt idõt SB-al töltjük ki.

-Ezen a talent ágon van 2 szép kis cd-nk amit ha megfelelõ helyzetben és idõben használunk brutálisan megdobja a dps-t, ezek a Metamorphosis es az Immolation Aura. A Metamorphosis-t hosszú bossfight esetén érdemes az elején eltolni, mert akkor a végére használhatod még egyszer. Ha olyan a boss, hogy adott a lehetõség hogy mellé állj a karaktereddel, told el az Immolation Aurat és dps-elj tovább. Megtörténhet, hogy ez a hirtelen dmg nagy aggro-t termel, ilyenkor eltolhatsz egy Soulshatter-t (leszedi az aggro-dat).

Amikor a boss már 35% hp alatt van és sebzed, bekapcsol a Decimation talent (leszedi a Soul Fire (SF) spell kasztolási idejét 40%al és nem kell hozzá Soul Shard. Folytatod az eddigi dps rotációt annyi különbséggel, hogy az SB-t felváltod SF-re.

-  Értelemszerûen ezen a talent-en Felguard-ot használunk, nem, csak azért mert szépeket csap, hanem mert jó raidben akar 35k hp-ja is lehet, ez neked azért jó mert a Demonic Knowledge talent lehetõvé teszi h a Felguard-od hp-jának a 12%-at megkapod spell powerben.

 Mielőtt elkezdesz dps-elni tolj egy egy Life Tap-ot, ezt érdemes megismételni fél percenként, hogy tartsd fent a buff-ot amit a Glyph of Life Tap ad.

 !!! Egy jó Demon lock mindig kell legyen egy jó raid-ben. Ha a Felguard támad és critel, az egész raid megkapja a lock 10% sp-jét , tehát full Sp (gemelés,encsa,trinketek,minden) 1 demo lock-nál lényeges dolog mivel csak 1 van belöle a raidben (jobb esetben)

 A három legfontosabb stat a Spell Power, a Haste rating és a Crit rating.

Hit: 17% a Hard cap, ami módosulhat: Talent által -3% és ha van Sh pap vagy balance dudu akkor az is -3%

Gemelések :
- Red: Sp
- Yellow: Sp + Haste
- Blue: Sp + Spirit

Encsák:
- Head: 30 sp+20 crit rating
- Shoulders: 24 Spell Power, 15 Critical Strike Rating
- Cloak: 23 Haste Rating
- Chest: 10 All Stats
- Bracers: 30 Spell Power
- Gloves: 28 Spell Power
- Pants: 50 Spell Power, 30 Spirit
- Staff: – 81sp
- 1 hand: – 63 sp

Forrás: Destruction guild
Javította ellenőrizte: Zarcine (Warlock of Serenity)
Destruction Warlock
Destro talent:

http://talent.mmo-champion.com/?warlock#8pNq2aiM6IXB,8qpqeO,12213

 Destro glyph-ek:
- Incinerate (+5% dmg)
- Conflagrate (így nem szedi le a confi az immolate-et a célpontról)
- Life Tap (a spirited 20%át megadja sp-ben 40 másodpercig)

Destro dps rota: itt már kevesebb gombot kell nyomogatni :).
- Ismét a CoE-et felválthatod curse of doom-ra (CoD) ha teheted.
- Immolate-tel kezdesz, Chaos bolt, Conflograte, 3x Incinerate.....
- Csak annyira kell figyelni, hogy a CB-t es a Confi-t cd-re told és tartsd fent az Immo-t a célponton, 40 másodpercenként frissítsd a CoD-ot (ennyi a cd-je is,) hogy az is legyen végig a targeten.
Tehát: (CoE), CoD, Immo, CB, Confi, 3x Inci és így tovább......

Mielőtt elkezdesz dps-elni tolj egy egy Life Tap-ot, ezt érdemes megismételni fél percenként, hogy tartsd fent a buffot amit a Glyph of Life Tap ad.

A demon részen a hangsúly csak az Improved Imp-en, a Fel Vitality-n meg a Demonic Aegis-en van, a többit tetszésre tehetitek, sokaknak a Soul Link nincs kirakva, de szerintem sok bossnál megment, ami elég hasznos.
A három legfontosabb stat a Spell Power, a Haste rating és a Crit rating.

 Hit: 17% a Hard cap, ami módosulhat: Talent által -3% és ha van Sh pap vagy balance dudu akkor az is -3%

Gemelések :
- Red: Sp
- Yellow: Sp + Haste
- Blue: Sp + Spirit

Encsák:
- Head: 30 sp+20 crit rating
- Shoulders: 24 Spell Power, 15 Critical Strike Rating
- Cloak: 23 Haste Rating
- Chest: 10 All Stats
- Bracers: 30 Spell Power
- Gloves: 28 Spell Power
- Pants: 50 Spell Power, 30 Spirit
- Staff: – 81sp vagy Black Magic
- 1 hand: – 63 sp vagy Black Magic

Forrás: Destruction guild
Javította ellenőrizte: Zarcine (Warlock of Serenity)
Affliction Warlock
Affli talent:

http://talent.mmo-champion.com/?warlock#vHTi6-EwgMd3k,bRpqeO,12213

 Affli glyphek:
- Life tap (a spirited 20%át megadja sp-ben 40 masodpercig)
- Corruption (több instant shadow bolt)
- Quick Decay (ez a glyph lehetõvé teszi, hogy a corruption dot-ra hatással legyen a haste rating, ugyanazt a dmg-et adja be kevesebb idõ alatt)

Affli dps rota:
- Curse of Elements(CoE) a plussz dmg miatt, (ha nincs más lock, balance dudu vagy unholy dk a raidben) ha van CoE helyett Corse of Agony-t tegyunk (CoA).
- Kezdünk Haunt-tal, feldottoljuk a target-et (Unstable Affliction=UA, Corruption, CoA). Csupán annyira kell figyelni, hogy a dot-okat frissítsd az utolso tick-jénél (csak az UA-t és a CoA-t, mert a Corr. dot-ot reseteli a Haunt és a Shadow Bolt (SB); a Haunt-ot mindig cd-re kell tolnod.
- A megmaradt idõt SB-al töltjük ki.
- Affli lock-nak ajánlott haste mennyiség 700-1000 között van, ekkor lehet jól kihasználni a talent-et. Ha a boss 25% hp alatt van, az SB-t felváltod Drain Soul-ra.
Tehát: (CoE), Haunt, CoA, UA, Corr., SB.......

 Mielőtt elkezdesz dps-elni tolj egy egy Life Tap-ot, ezt érdemes megismételni fél percenként, hogy tartsd fent a buffot amit a Glyph of Life Tap ad.

A három legfontosabb stat a Spell Power, a Haste rating és a Crit rating.

  Gemelések :
- Red: Sp
- Yellow: Sp + Haste
- Blue: Sp + Spirit

Encsák:
- Head: 30 sp+20 crit rating
- Shoulders: 24 Spell Power, 15 Critical Strike Rating
- Cloak: 23 Haste Rating
- Chest: 10 All Stats
- Bracers: 30 Spell Power
- Gloves: 28 Spell Power
- Pants: 50 Spell Power, 30 Spirit
- Staff: – 81sp vagy Black Magic
- 1 hand: – 63 sp vagy Black Magic

Forrás: Destruction guild
Javította ellenőrizte: Zarcine (Warlock of Serenity)

Feral Combat Druid (TANK)

Egy Tanknak sem lesz annyi HP-ja, dodge, és armor-ja mint a Druid tanknak. Szívós és agresszív!

Talentek:
Ez jelenleg 3.3.5-re legelfogadhatóbb talent amit csinálni lehet Feral Dudu Tanknak:

http://talent.mmo-champion.com/?druid#--TLiEKG2C0PXL,wNOOH3,12213

Enchant + Gem:
Rengeteg Druid Avoidance-ra gyúr, aminél nagyobb tévedés nincs ebbe a játékba.
A MACINAK STAMINA KELL!!!!!!!!!!
Leírom miért, és logikusan megmagyarázom, hogy ne legyen belőle vita.
Druidnak egyedül dodge létezik amivel ütést eltud nyelni. Amióta kijött a wrath of the litch king azóta betették Dodge, parry, képességekre 1 olyan dolgot, amit mi úgy hívunk, hogy (DIMINISHING RETURN).
Vagyis ha dodgera gemelsz egyre kevesebbet kapsz. Például: 20 dodgerating = 2 % dodge(az értékek nem igazak nem fogom áttszámolni) de a következő 20 Dodgerating már csak 19 !!akármennyi % dodge-t ad és így tovább.
Ha nem volt elég meggyőző indok, hogy ne Dodge-ra gyúrj akkor elmondom a másik okot ami esetleg még meggyőzhet.
Ha Avoidance-ra gyúrsz úgymond szerencse tank leszel duduval és megnehezíted a dolgát a healer-eknek, mivel kevés HP-d lesz
Blockolni nem tudsz, és ha 40% hp alatt vagy és nem dodge-ol a karaktered akkor meghalsz.
De ha agyongyúrod magad Staminav-al, akkor lesz ideje 1 healer-nek cast-olni a healt, hogy ne halj be.
Ha Ez sem volt elég meggyőző, akkor még 1 utolsó okot adok, hogy STAMINA-RA GYÚRJ NE AVOIDANCE-RA:
Minden más tanknak, van dodge, parry, (warri pala-nak Block) Azok gyúrjanak majd nyugodtan avoidance-ra, legalább 1 tank legyen ami full stamina, hogy bírja a terhelést raid-eken. és a healer-ek tudjanak nyugodtan dolgozni.
Ezeket elmondva.
Enchant = Full stamina
Gem = FULL STAMINA!!!!!!!!!!!

Macro:
Ezek megkönnyítik a dolgotokat mikor tankoltok, higgyétek el nagyon sokat segítenek, használjátok mert jobb lesz.

#showtooltip
/cast Mangle (Bear)(Rank 5)
/cast !Maul

#showtooltip
/cast Swipe (Bear)(Rank 8)
/cast !Maul

#showtooltip
/cast Lacerate()
/cast !Maul

Így nem kell mindig külön nyomkodni a mault mint hülye gyerek a csengőt.

Feral-ra nincs igazán ROTA sem DPS sem TANK-olásra. Dps re prioritások vannak tankolásra meg: ha tobb targetet tankolsz figyelned kel az agro-t és mindíg azt ütni a fenti macro-kkal. DPS-t most nem részletezem.
Utóirat: Wrath Of the Lichking egyszerű tankolás = stamina nem szeretjuk de ez van.

Forrás: Destruction guild
Javította ellenőrizte: Megamax (druid of Serenity)
Restoration Druid
Tartalom.

1.Bevezetés.
2. a. Talentek
2. b. Glyphek
3. Gemeles és enchant
4. Általános leírás és értelmezés
5. Addonok ami kell

1. Ebben a leírásban megtálalhatok általános információt, hogy jobban tudjatok teljesíteni raideken Resto Duruidként.
Szeretettel ajánlom minden Guildtagnak, szíve szerint kipróbálni, és bármi hozzáfűzni valója van nyugodtan írjon.

2.a. Talentek:

Tudni kell, hogy Resto Druidok általában raid healerek, viszont tökéletesen helyt állnak tank healer-kent mint 1 holy pala vagy disc pap.


2.b. Glyphek:

Glyphek használata druidnál relatív, és gear függő, ezért több felsorolást is megkaphattok itt.

Raid Healer Glyphek:
- Innervate -- Ha úgy érzed, hogy már jó a geared és a manareg-ed elég jó akkor szíved szerint cserélheted ezt a glyph-et.
Cserélhető: Wild Growth, Swiftmend, Lifebloom Glyph-ekre.
- Rejuvination
- Rapid Rejuvination

Tank Healer Glyphek:

- Rejuvination
- Nourish
- Innervate - cserélhető Regrowth-ra, Lifebloom-ra, Swiftmend-re.

3. Gem-elés és Enchant:

Enchant-ok általában minden gear-hez ugyanazok, viszont a gem-elés az különböző.

Enchant:
Weapon - 63 SP
Chest - 10 all stat
Legs - 50 SP + 20 Spirit
Wrist - 30 SP
Gloves - 28 SP
Cloak - 23 haste
Boots - 18 spirit

(repus enchantokat nem sorolom)

Mana reg vs. Spirit? MINDIG MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT Spirit! :)
Spirit-ből Spellpower-t kapsz, és a blessing of kings rá ad a spirit-edre +%ot

Stat fontosság Druid-nak:

Spellpower
Haste
Spirit
Intellect

 Érdemes kevert gem-eketi is használni ha a socket bonus spellpower, haste vagy spirit.
Ez a sorrend, és ezek alapján kell a karaktereket gem-elni.

600 haste amit ki kell gyúrni, így a Rejuvination Glyph miatt 3 sec helyett 2 sec alatt fog tick-elni.

A többi statból minél több van annál jobb. :)

4. Általános leírás és értelmezés:

Ahhoz, hogy bárki bármilyen kasztal jól teljesítsen raid-en, ahhoz 1 civilizált internetkapcsolat létfontosságú és 1 olyan számítógép, ami a 30 FPS-t támogatja bossfight közben.

30 FPS alatt vehető észre, hogy akadozik a játék. Ha a játék akadozik akkor a spellek nem reagálnak a játékos parancsai szerint - azaz vagy duplán kell kattintani (ha nem többször).

A Resto Druid MINDIG SUPPORT ÉS SOSE MAIN HEALER! Amelyik raid-en main healer-nek használjak, és ahol azt hiszik, hogy 1 druid képes arra, hogy több player-t felhúzzon rövid idő alatt azok mind wipe-olni mennek. (Loatheb jó példa)

Resto Druid nélkül, NEM LETEZIK STABIL RAID! Blizzard a játékot úgy tervezte, hogy 25-ös raid-eken minden kasztra szükség legyen és a Resto Dudura igenis szükség van minden raid-en!

Raid heal-elni druid csak hot-okkal tud (persze, ha jó teljesítményt akar elérni) cast-olni értelmetlen, mert nem arra van.

Tudni kell, hogy a Wild Growth mivel több targetet healel, ezért a Chance on Spellcast-os Trinketek Gyakrabban kapcsolnak erre a spell-re.

6. Addon-ok ami kell és ami hasznos:

Resto Druid-nak létfontosságú addon-ok:

Grid vagy healbot. Grid-et ajánlom mivel több mindent tud, de szívósabb gépet kér.
Clique
Wild Growth allerter

Ezek az addon-ok segítenek a legtöbbet raid és heal-elés közben.

Resto Druid-nak hasznos addon-ok:

Omen
DBM
Általános info amit leírtam.

Forrás: Destruction guild
Javította ellenőrizte: Megamax (druid of Serenity)

Death Knight Tank (Blood Spec.)
Kezdjük mindjárt a legelején, a DK tank elég nehezen hasonlítható össze bármilyen más tankkal.
Fő előnye nem a dmg-ek elkerülése, hanem a hatalmas self-heal. Nem véletlenül a Blood talentet emeltem ki, ezt tartom jelenleg a legelőnyösebb, legjobb választásnak.
Ugyan Froston lehet próbálkozni a minél nagyobb avoidance elérésével, de felesleges, lássuk be a DK tank nem erre való (ez persze nem azt jelenti, hogy a cap-ek betartása nem kötelező).
Ha már itt tartunk nézzük is a talentágat:Blood Spec

Egy tanács, talentet soha ne másoljunk! Ha képesek vagyunk gondolkozni, tegyük meg és nézzük meg a kirakott pontjaink mi-mire valók. Személy szerint sokat variáltam, míg végül a saját szokásaimhoz és jelenlegi bossokhoz való ideális talentet összehoztam, de mindenki vegye ezt inkább tanácsnak és ne Szentírásnak.
Nem szeretnék részletesen belemenni, de nézzünk meg 1-1 „miértet”:
Death Rune Mastery: kötelező minimum 1 pontot rárakni, nagyon hasznos.
Mark of Blood: nem kötelező, de sokszor jól jöhet, segítheti a healerek dolgát.
Hysteria: 1 pont, nagyon megéri akár a saját aggró növelésére, akár egy társad dmg-ének növelésére.
Morbidity: sok mob gyakori megfogására kötelező, nélküle nagyon nehéz aggrót tartani.
Glyphekről ejtsünk pár szót:
Glyph of Rune Strike: ezt a spellünket nagyon sokszor, nagyon gyakran használnunk kell, egyrészt a sigil aktiválására, másrészt az egyik legnagyobb aggrótermelő spellünk.
Glyph of Disease: cserélhető, de lényegesen megkönnyíti a diseasek frissítését.
Glyph of Vampiric Blood: szükséges, talán nem kell magyaráznom mennyire létfontosságú a legjobb cd-nk 5mp-es meghosszabbítása.

Ajánlott GEMELÉS
Sokfélét használhatunk, dodge-osat, expertise-osat, hit-eset, sőt még akár agilty-set is, aki sokat tankolt már DK-val el tudja dönteni maga, de maradjunk a leginkább bevált Effective Health gemelésnél, aminek lényege a minél több stamina elérése. Eszerint minden slotba Solid Majestic  Zircon (30 Stamina) gemet rakunk, kivéve ha a socket bonus >= 9 Staminát ad. Ilyenkor sárga slotba használhatunk Vivid Eye of Zul  -t (+10 Hit rating and +15 Stamina), piros helyre pedig válasszunk a Regal Dreadstone (+10 Dodge rating and +15 Stamina) vagy pedig a Shifting Dreadstone (+10 Agility and +15 Stamina) közül, ne feledjük ez utóbbi +armort is ad nekünk. A chest set bonus figyelmen kívül hagyható. Parry-re SOHA ne gemeljünk, str-ből szedjük össze!
Meta gem: Austere Earthsiege Diamond (+32 Stamina and 2% Increased Armor Value from Items)

Ajánlott ENCHANTOK
Helm - Arcanum of the Stalwart Protector (+37 Stamina +20 Defense)
Pauldrons - Greater Inscription of the Pinnacle (+20 Dodge +15 Defense), vagy Greater Inscription of the Gladiator (+30 Stamina +15 Resilience)
Cloak - Mighty Armor (+225 Armor), vagy defcap eléréséhez Titanweave (+16 Defense)
Breastplate - Super Health (+275 Health)
Bracers - Major Stamina (+40 Stamina)
Gloves - Heavy Borean Armor Kit (+18 Stamina), esetleg Precision (+20 Hi)
Belt - Eternal Belt Buckle (+1 Socket ne feledjük)
Legplates - Frosthide Leg Armor (+55 Stamina +22 Agility)
Boots - Greater Fortitude (+22 Stamina), vagy Tuskarr's Vitality (+15 Stamina Minor Runspeed Increase)
Rings (Encsásoknak)  -  Stamina (+30 Stamina)
Weapon 2H - Rune of the Stoneskin Gargoyle (+2% Stamina +25 Defense)

Pár szó a SPELLekről
Tankolásnál nehéz és nem is kell rotát használnuk, de mindig figyeljünk a diseasek fenntartására:

Single Target:
IT - PS - HS - HS - DS - DS - HS - HS - HS - HS
Multiple Targets/AoE:
DnD - IT - PS - PT - BB - DS - DS – BB
Ha nagyon fogy a hp-nk próbáljunk meg minél több Death Strike-ot használni és osszuk be okosan a cd-inket.
A rota nem tartalmazza a Rune Srike-okat, mivel azt rá kell makrózni a melee spelljeinkre, itt egy példa rá:
#showtooltip Heart Strike
/cast Heart Strike
/cast !Rune Strike

Ezzel be is fejeztük a DK tankolás alapjait, aki részletesen szeretne még olvasni arról, hogy mit ajánlanak mások az nyugodtan használja a Google-t és vesse bele magát a milliónyi WoTLK guide-ok közé.
Remélem segítettem.
Üdv.: Itsohard (Serenity)